19 Mart 2008 Çarşamba

Kur'an harfleri

KUR'AN HARFLERİ
Çocukların harfleri öğrenmesini kolaylaştırabilecek kartlar hazırlayabilirsiniz. Benim oğlum bile bu kartlardan harfleri öğrendi. Yaşını söylemeyeyim, nazar değmesin :) Resimler http://www.elifba.org/ 'a ait. Herhalde buraya koydum diye birşey demezler :) Ben Arkadaşım Dergisi'nin verdiği resimleri kullandım. Yani dergiden kestim :) Resimler daha güzel oldu.
Eğer siz de bu kartlardan hazırlamak isterseniz;
Aşağıdaki kalıpları kullanabilirsiniz. Arka yüzlerine de harfleri ister kendiniz yazın, ister bilgisayar çıktısını kullanın. Harflerin kenarlarını süslemeyi unutmayın.


14 yorum:

Adsız dedi ki...

selamün aleyküm. sayfanizi bugün yeni kesfettim. cok güzel ellerinize saglik. bende cocuklara Kur´ani Kerim okumasini ögretecegim insallah. ama nasil nerden baslayayim derken sizin sayfanizi buldum. 6 ve 10 yaslarindaki cocuklara ilk nasil baslamaliyim. bana biraz fikir verirseniz sevinirim. Allah razi olsun

ensar bera ve annesi dedi ki...

harikasınız..tebrik takdir teşekkür size...

Adsız dedi ki...

gercekten harika... okul öncesi dönemde yaptığınız aktiviteleridaha fazla yayınlarsanız cok cok makbule geçeçek,bol bol faydalanırız ınsallah:))
bu harfleri nasıl tanıttınız,nasıl öğrettiniz, cocuk nasıl daha iyi anlar izah eder misiniz?

Aslı. dedi ki...

biz ogretirken elif ba ta diye öğretiyoruz, burada ki şekli nasıl diger tarza uydurabiliriz sizce?

misafir dedi ki...

Aslı. ;
"diğer tarz" ile neyi kastettiğinizi anlayamadım? Aslında "elma elif" yöntemi -iki farklı dili, yani Türkçe kelimelerin baş harfleriyle Arapça harfleri eşleştirmek- Kur'an öğretmenlerinin çok tavsiye ettiği bir yöntem değil ama çok küçük yaşlarda işe yarıyor. Meselâ ben bu kartları hazırladığımda oğlum 20 aylıktı. Şu an 4 yaşına yaklaştı. Artık "elma elif" demiyor, direkt harfin adını söylüyor. Mahrecini doğru çıkarmaya çalışıyor.

misafir dedi ki...

Adsız;
Önce kartın harfin yazılı olduğu yüzünü, sonra resimli yüzünü göstererek, sesler arasında bağlantı kurmasını sağlayarak harfleri öğretmeye çalışmıştım. Daha sonra harfi soruyordum, bilemediğinde resmi gösterip harfin adını hatırlamasına yardımcı oluyordum. Bu şekilde kısa sürede öğrenmişti. Ama sadece harfleri öğrendi, harekelere vs. geçiş yapmamıştık. Harekeleri öğrenmeye yeni başladı. Bunun için de okul öncesi için hazırlanan elifba setlerinden faydalanıyoruz.

MaSaLıM dedi ki...

Güzel ve faydalı bir blog hazırlamışsınız, Allah razı olsun.

Adsız dedi ki...

s.a
emeği geçen kardeşim bu kış 30 çocuğa sizin sienizdende faydalanarak kuran eğitimi verdim Allah razı olsun.
çocuklar için kısa hadisler arıyorum yaz için.

Adsız dedi ki...

Şekiller seçilirken iki şeye dikkat edilmeli diye düşünüyorum.
1- Şeklin ilk harfi o harfle başlamalı
2- Seçilen somut şekil o harfi çağrıştırmalı.

Örneğin cim harfi. Bu harfe yandan bakarsanız camiyi andırıyor. Ortadaki noktada cemaati. Yan yatmıi bir cami resminde çocuk cim harfini görürse, cimle camiyi birbirine bağlar. Şekli gördüğünde cami aklına gelir. Camiden de cim olduğunu çıkartır. Oysaki buradaki resimlerin hiç biri şekil yönünden harflerle benzerlik taşımıyor. O nedenle öğrenmenin hızına o kadar da artırmıyor.

misafir dedi ki...

Adsız;
Güzel bir noktaya temas etmişsiniz.
Cami ve cim örneği gayet güzel. Diğer harflerle ilgili böyle bir çalışmanız varsa görmek isterim.

Adsız dedi ki...

Asli ba ta diye öğretilmez be te olmalı ince harfleri kalın harf gibi öğretmeniz uygun olmaz

misafir dedi ki...

Sayın Adsız;
ba, ta diye öğretmeniz sizin harfi kalın seslendirdiğiniz anlamına gelmez ki. Zira Araplar bizim gibi be, te demiyor; bâ tâ diyor, sadece harf-i med varmış gibi çekmiş oluyorsunuz o kadar.

Adsız dedi ki...

ben isvecte oturuyom ve orda bir suru arap var bu sayede kendime arapcayida kuran harflerini ogrendim uzun suredir arapca yazmadigim icin birazini unttum ama ALLAH razi olsuz siz o unuttugum harfleri bana hatirlattiniz selamlar Hatice

Adsız dedi ki...

ALLAH butun MUSLUMAN kardesleime Haci nasip etsin