26 Nisan 2008 Cumartesi

selamlaşma

SELAMLAŞMA ÂDÂBI

Selamlaşmanın etkileri üzerine bir drama.

Gruptaki çocuklar üç bölüme ayrılır:
1. İlk gruptaki çocuklar ikiye ayrılarak, ayağa kalkarlar. Bu gruptan sokakta yürürken birbirlerine selam veren insanları canlandırmaları istenir.
2. Daha sonra ikinci grup ayağa kalkar. İkiye bölünürler. Bir grup selam verir. Diğer grup selamı almaz.
3. En son üçüncü grup kalkar. İki grupta selam vermeden geçerler. Çocuklar yerine oturunca her gruba tek tek neler hissettiği sorulur.
Selamlaşmanın insan üzerindeki olumlu izleri vurgulanır.

(Bu çalışmadan sonra çocuklara selamın nasıl verileceği, önemi anlatılır.
- Sizce selam vermek neden önemli?
- Kimlere selam veririz?
- Selam en güzel nasıl verilir?
- Selam ne zaman verilmez?
Soruları karşılıklı olarak konuşulur. Çocukların özellikle fikirlerini söylemesine fırsat veriniz. Sonrasında ‘Peygamber sallallahu aleyhi ve sellemin ‘ARANIZDA SELAMI YAYINIZ’ hadisi şerifi ezberletilir. Bir dahaki görüşmelerine kadar öğrendiklerini uygulamaları istenir. Sonraki hafta yaşadıkları üstünde konuşulur.)
S. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
E. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .. . . . . .
L. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
A. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .. . . . .
M.. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .. . .. ..

Baş harfleri ile selam kelimesi çıkan bir şiir yazdırılabilir.

(ÖZEL CECELİ OKULLARI EĞİTİM KİTABINDAN FAYDALANILMIŞTIR.)
(Kaynak: Sabah Yıldızı)