25 Haziran 2008 Çarşamba

Oyun: Ebe Tura Bir İki Üç

Oyunun amacı namazın bölümlerini (rükû, kıyam, selam vb. ) pekiştirmek.



Öğrencilerden birisi ebe olur. (İlk ebe seçimi tekerlemeyle yapılır.) Ebe arkasını döner, duvara yaslanır ve gözlerini kapatır. “Ebe tura bir iki üç” der ve arkasından da namazın bölümlerinden birini (örneğin, rükû) söyler. Ebenin sırtı dönükken diğer çocuklar ebeye yaklaşmaya çalışır. Ebe aniden önünü döner. Diğer çocuklar ebe önünü döndüğünde hiç kıpırdamaz. Ebe onları güldürmeye çalışır. Ebenin söylediği bölümü yanlış yapan ve gülen çocuklar elenir. Diğer çocuklar bulundukları yerden oyuna devam ederler. Ebe tekrar sırtını döner. “Ebe tura bir iki üç” der. Bu şekilde oyun devam eder. Ebenin sırtı dönükken ona yaklaşıp sırtına dokunan ilk öğrenci yeni ebe olur.

4 yorum:

Aslı. dedi ki...

bayıldım... cok hos dusunulmus,hemen denemeli...

tuğba dedi ki...

SÜPERR BENDE BUNU KENDİM "DEVE CÜCE " ŞEKLİNDE UYARLAMIŞTIM RUKU DEDİĞİMDE RUKU SECDE KIYAM TEKBİR SON OTURUŞ BUNLARI HIZLI SÖYLENİYOR ŞAŞIRAN ELENİYOR EN SONA KALAN 1 OLUYOR!!

Adsız dedi ki...

s.a 5ve 6yaşa namazın farzları versem ağır olurmu acaba öğrenmekte zorlanırlar mı?yardımcı olursanız çok sevinirim.cevabınızı sabırsızlıkla bekliyorum

misafir dedi ki...

ben uzman değilim ama ağır olup olmaması nasıl verildiğine bağlı bence. içindeki farzları belki vurgulamaya gerek olmayabilir şu an. verilecekse de "namazın bölümleri" adıyla vs. verilebilir. "bunlar olmazsa namazın kurallarına uyulmamış olur" vs. denilerek ama dışındaki farzları da verilebilir. necasetten taharet, setr-i avret gibi anlamalarını zorlaştıracak kelimeleri çok fazla kullanmadan "namaz kılmadan önce yapmamız gereken bazı hazırlıklar vardır" şeklinde anlatabilirsiniz. maksadınız bu farzların isimlerini ezberletmekse -ki bu ne kadar gereklidir bilemiyorum- "Ellerim Küçük Daha" kasetinde bunun bir şarkısı var. O şarkı eşliğinde ezberletebilirsiniz.