1 Kasım 2008 Cumartesi

Kâbe maketi



Hac konusuyla ilgili çocukların öğrenmesi gereken şey elbette neyin ne zaman, nasıl yapıldığı ile ilgili kuralların ezberlenmesi değil haccın bize kazandırdıkları. Ders sonunda kendi elleriyle yaptıkları Kâbe maketini evlerine götürmek, onu ellerinde taşıyarak bozulmaması için çaba sarfetmek bile onları mutlu ediyor. El becerisinin gelişmesi bence çok önemli. Allah u Teâlâ her peygambere bir meslek vermemiş mi? Çocukların el işi becerilerinin geliştirilmesine katkıda bulunulmalı.

Malzemeler: Siyah fon kartonu, simli ince kurdela, altın sarısı pullar, gümüş renkli simli unu, yapıştırıcı, makas vs.

Yapılışı: Mukavvadan 8x8 cm boyutunda 6 tane kare kesin. Bunları bir derginin üzerine aşağıdaki resimdeki gibi yapıştırın. Daha sonra bu mukavvaları, dergideki kenarlarından yapıştırarak küp şeklini verin. Aslında Kâbe tam bir küp değil ama küp yapmak daha kolay oluyor. Daha sonra bu küpün dışını siyah fon kartonuyla kaplayın. Simli kurdela, pullar vs. ile yazıları, tuhafiyelerde bulabileceğiniz pullu şerit (Dore denilen parlak kumaşlar da bu işi görebilir.) ile Kâbe kapısını, alüminyum folyo ile Hâcerü'l Esved'i kesip yapıştırın. Kâbe'nin iç yüzeyinde tok durması için mukavva kullandık ama mukavva kullanımadan sadece siyah fon kartonu ile de yapılabilir, fakat içi boş olacağı için maketiniz kısa ömürlü olacaktır. (Ben izolasyondan arta kalan pembe köpüklerden 8x8 cm şeklinde dört kare kesip üst üste koydum, bunları birbirine yapıştırıp küp elde ettim ve dış yüzeyini de siyah kartonla kapladım.)


Aşağıdaki de öğrencilerin çalışmalarından bazıları:

13 yorum:

Adsız dedi ki...

güzel

Adsız dedi ki...

bnce kesinlikle çook başarılı ödevimede yardımcı oldunuz çook saolun elinize sağlık :)

Adsız dedi ki...

Bence cok guzel ve cok basarili bir calisma olmus kisacasi mukemmel bir is

Adsız dedi ki...

çok güzel yapmışlarda ben nasıll yapıcam



Adsız dedi ki...

mnmmmm

Adsız dedi ki...

çok güzel olmuş ALLAH razı olsun. ödevim de buydu zaten şimdi malzemeleri almaya gidiyorum. çok teşekkür ederim tekrardan...

Adsız dedi ki...

çok güzel olmuş ödevimdi çok yardımcı oldunuz ALLAH RAZI OLSUN ama ibrahim makamı nasıl yapılıyo? söylerseniz çok sevinirim

Adsız dedi ki...

ALLAH RAZI OLSUN ÇOK GÜZEL OLMUŞ ama ibrahim makamı nasıl yapılıyo yardım edebilirmisiniz?

Adsız dedi ki...

çok güzel olmuş ödevime yardıettiğin için teşekkür ederim.

Adsız dedi ki...

ÇOK SAOLUN ÖDEVİME ÇOK YARDIM ETTİ

Adsız dedi ki...

elinize saglik cok guzel olmus odevime cok yardimci oldu

Adsız dedi ki...

odevime yardimci oldu ama nasil yapilir

Adsız dedi ki...

bence başarısız