21 Ekim 2009 Çarşamba

Oyun Hamuruyla Kur'an Harfleri


Okul öncesi çağındaki çocuklara Kur'an harflerini öğretirken hem siz hem de çocuğunuz eğlenecek, harfleri kolayca öğrendiğini göreceksiniz. Oyun hamuruyla harfleri öğretirken bizim yaptıklarımız belki size de fikir verebilir:

Harfleri öğretirken;

Kardeş harfler için bir şekil hazırlamanız yeterli. Noktaları önce siz yerleştirerek, sonra çocuğunuzun yerleştirmesini isteyerek oynayabilirsiniz. Bu sırada "Bu harf hangisi?", "Peki buraya nokta koyunca hangi harf oldu?", "Bu harfin kardeşi neydi?", "Bu harfin cim olması için noktayı nereye koymalıyız?" gibi sorular sorabilirsiniz.
Yeni bir harf yapmaksızın Fe harfini biraz daha tombullaştırıp üzerine bir nokta daha ekleyerek Kaf harfini yapabilirsiniz.
He harfinin iki şeklini de öğretmek için yuvarlak olan He harfinin ortasına bir çizgi koyabilirsiniz.

Lamelifi gösterirken Elif harfini boynu bükük bir Lam harfinin üzerine koyabilirsiniz.
Harflerin birleşimini öğretirken;




Kuyruklu harflerin kuyruklarını keserek kelime içinde harflerin bazen bu şekillere girdiklerini,

Yukarıdaki harflerin bazen kelime içinde noktalarının bir çıkıntının (dişin) üzerine veya altına yazılmasıyla gösterildiğini vurgulayabilirsiniz.
Harekeleri öğretirken;

Harekeleri farklı renklerde hazırlayabilirsiniz.

6 yorum:

Aslı. dedi ki...

kuran harflerini öğretmek için kartlar hazırlamıştım ama cok etkili olmadı,şarkılarla ezberlemeye çalışıyoruz.. bu şekilde cok daha güzel öğrenir herhalde böyle de deneyecegiz...

Adsız dedi ki...

ya inan oyle heycanlandim ki sitedeki butun seyleri biran once ogrencilerimle paylasmak istiyorum Allah gercekten sizlerden razi olsun Vesselam

Adsız dedi ki...

Kızım 5 yaşında ve harake konusuna geçtik ama çok zorlanıyoruz. Bu konudaki tavsiyelerinizi alabilir miyim? Teşekkürler.

misafir dedi ki...

Mümkün olan en kısa zamanda okul öncesi için hareke öğretimi ilgili bir yazı hazırlayacağım inşa Allah.

kübra dedi ki...

Okul öncesi bir gruba kuran öğretmeye çalışıyorum. Allah razı olsun sizlerden. Bu siteyi biraz geç farkettim ama Allah'a şükür çok geç olmadan faydalandım.

Adsız dedi ki...

okul öncesi çağındaki çocuklar için 'Okul öncesi çocuklar için elifba' adlı kitabı da incelemenizi tavsiye ederim.Ben siparişini yeni verdim ama tanıtım sayfalarına baktığım kadarıyla oldukça kalıcı ve eğlenceli öğretimi var.ÖTRE,ESRE ÜSTÜN ...nesnelerle bağdaştırılarak verilmiş mesela,çok ilgi çekici buldum.