25 Ocak 2010 Pazartesi

Ezber Yapboz - veya Bozyap :) -





Öğrencileri gruplara ayırın. Ezberlenen sûre veya duayı grup sayısı kadar farklı renkte kağıtlara yazın (veya çıktı alın). Sûre veya duayı parçalara bölün, öğrencilerden kelimeleri doğru şekilde sıraya dizmelerini isteyin. Önce bitiren kazansın...
Sûreyi parçalara bölerken öğrencilerin çoğunlukla şaşırdığı, kritik noktaları tercih edebilirsiniz. Âyete'l-Kürsî için aşağıdaki materyalin çıktısını alabilirsiniz.
Not: Bu aktiviteyi -uzun olmayan sûrelerde- yeni ezberlenecek olan sûrenin birkaç kez talimi yapıldıktan sonra, uzun sûrelerde de ezberlenmiş bir sûreyi pekiştirmek için uygulayabilirsiniz. Öğrencilere oyun sırasında sûreyi dinletmek de mümkün. Gülseren Akkaya İşbiçer'e teşekkürler :)

7 yorum:

ozlem dedi ki...

Selamun Aleykum,

Bu siteyi bulduguma cok sevindim, cok guzel bilgiler var.
Bu bilgileri bizlerle paylastigin icin cok tesekkur ederim, Allahu Teala senden razi olsun.

misafir dedi ki...

Yorumunuz için teşekkür ederim.

Adsız dedi ki...

çok teşekkür ederiz...harika şeyler...

Adsız dedi ki...

selamun aleykum. sitenizi çok beğendik. verdiğiniz bilgilerden faydalanıyoruz. hakkınızı helal edin. Allah razı olsun.

Adsız dedi ki...

s.a Allah razı olsun sitenizden çok faydalandım bu yaz kursunda çocuklar zevkle derse geliyorlar bu faliyetler olunca.sizden ricam diğer ezberleride ayetel kürsi gibi siteye yüklemeniz çok iyi olur size dua ederim Allah kolaylıklık versin..

Adsız dedi ki...

selamün aleyküm uzun zamandır böyle bir site arayışı içerisindeydim çok şükür ki buldum şu çağda çocukları eğlendirerek öğretilen şeyler kalıcı olduğuna inanıyorum bu sitede çok güzel bilgiler var ben bir kuran kursu hocasıyım inşallah bunları öğrencilerimde uygulayacağım Allah razı olsun

Adsız dedi ki...

harika şeyler var ama keşke küçükler için oynanabilecek(bilgisayarda)oyunlar olsa güzel olur birde bütün tecvidleri öğreten videolar olsa çok mutlu olurum