27 Temmuz 2010 Salı

Bir Kutudan Üç Oyuncak!

Plastik kutuları, kartonları kolay kolay atamam. Kızıma yeni aldığımız bebek arabasının kutusundan da üç oyuncak çıktı. Kartonlar evimizde bir süre de böyle yaşayıp bize hizmet etsinler daha sonra geri döünüşüme gönderilecekler. İşte resimlerden de belli olduğu gibi hiç özenmeden, oğlumla birlikte şipşak yaptığımız oyuncaklarımız:

Oğluma üç katlı bir ev yaptık. Katların birine oyuncak hayvanlarını, birine askerleri, birine küçük arabaları en alta da büyük arabaları yerleştiriyor...


Kızıma bir Ce-e makinesi yaptık:) Kullanımı da şöyle: Ce-e yapmak isteyen kişi makineyi (!) yüzü ortaya gelecek şekilde tutuyor. Bebek pencereyi açınca makineyi tutan ce-e diyor ve bebeğin o güzel gülüşüyle mest oluyor... Yatay veya dikey olarak kullanılabilir.

Yine 10 aylık kızım için bir oyuncak. Altı bölmeden oluşuyor. Kapaklar farklı yönlerde açılıyor. Kulplar için pipetleri kesip zımbaladım. Zemini de kapattım. Kapaklarını abisi boyadı. Bölmelere nesneler koyuyoruz, kapağını kapatıyoruz, o buluyor, o bulunca biz alkışlıyoruz, o da mutlu oluyor... Dikkatle nesneyi hangi kutuya koyduğumuzu inceliyor. Değişik oyunlar üretmek mümkün.

5 yorum:

A.Y. dedi ki...

Bu evin park sorunu yok sanırım.

Adsız dedi ki...

ben yaptım diyerek bir uygulamanın resimlerini hatta sözcüklerini cümlelerini çalıyor olmanızı, kendinize ait göstermenizi-yaşamaya çalıştığınız hayatı düşününce-size hiç yakıştıramadım. bunu fark eden ürün sahibi olsaydı daha kırıcı olurdu, benim uyarımı yapıcı almanızı tavsiye ederim.

misafir dedi ki...

Sevgili Adsız;
Hassasiyetinizden dolayı size saygı duyuyorum, fakat sizden iddianızın delilini istiyorum. Kimin resimlerini, sözcüklerini hatta cümlelerini çaldığımı, kendime ait gösterdiğimi söyleyin lütfen.

roksan dedi ki...

bu çalışmayı montessori blogunda görmüştüm fakat muhtemelen orada ekleyen ile aynı kişisiniz. adsız ın bahsettiği durum budur belki.

blogunuz güzel fikirler veriyor, devamını dilerim..

misafir dedi ki...

roksan;
Evet, ikisini de ekleyen benim. Sizin düşündüğünüz ihtimali maalesef o arkadaş düşün(e)memiş. İnsanları yargılamak bu kadar kolay olmamalı. Eğer ahiret inancına sahipseniz tabi. Biraz saygı lütfen...