21 Eylül 2010 Salı

Deney: Isınan Havaya Ne Olur?


Bir "Arka Bahçede Bilim" fanı olan oğlumla Meraklı Minik dergisinin "Ah Neşeli Gergedan..." sayısından bir deney yaptık bugün. Henüz 4,5 yaşında. Acaba seyrettiklerinin ne kadarını anlıyor merak ediyorum doğrusu :) Bazen bana orada seyrettiklerini anlatıyor. Ben de anladığım kadarıyla izah etmeye çalışıyorum. Hatta babaannesi bahçesindeki biberlerin yapraklarının neden delik deşik olduğunu onunla birlikte bu programı seyrederken öğrenmiş. Salyangozlar :)


Deneyimize gelince...

Malzemeler...
Uygulanışı...

Hava taneciklerinin balonu sebeb-i ziyareti...

Biz nasıl yaptık?

Suyumuz çok sıcak olmadığı için balonumuz fazla şişmedi. Suyun kaldırma kuvvetini de öğrenmiş olduk bu arada :)

Oğlum şişeyi tutmak istedi. Şişe sıcak suyun içinde iyice ısındığı için şişeyi musluktan akan suyun altına tuttum. Soğutup ona verecektim. Bu esnada ısınıp dağılan hava tanecikleri birbirlerini özlemiş olacaklar ki tekrar bir araya geldiler. Şişe soğuyunca balonun tekrar söndüğünü de gözlemlemiş olduk.
Not: Bu deneyde -muhtemelen özendirici olmamak için- "kola" şişesi değil de"soda" şişesi kullanan Tuğba Can hanımefendiyi tebrik ve takdir ediyorum.

Hiç yorum yok: