2 Ekim 2010 Cumartesi

İman Ne Demektir? (ders işleniş örneği)


Öğrencilerden birine bir soru sorun. Meselâ;

- Merve, kaç kardeşsiniz?

- Üç.

- En büyük kim?

- Ablam.

- Sen kaçıncı çocuksun?

- İkinci.

- Çok güzel. Biz de dört kardeşiz. En küçükleri benim. İki ağabeyim, bir de ablam var.

Sonra başka bir öğrenciye yönelin.

- Betül, benim kaç kardeşim olduğunu biliyor musun?

- Biliyorum.

- Nereden biliyorsun bakalım?

- Az önce sizden duydum.

- Ama ben söylemeden önce bilmiyordun değil mi?

- Hayır, bilmiyordum.

- Öyleyse benim söylediğime inandın değil mi?

- Elbette inandım öğretmenim.

Sonra sınıfa hitaben;

Evet, çocuklar benim kaç kardeşim olduğunu bilmiyordunuz, ama ben söyleyince doğru olduğunu düşündünüz, yani (vurgulu bir ses tonuyla) inandınız. İşte iman, inanmak demektir.

Bazı şeyleri görürüz, duyarız ve bu sayede onlar hakkında bilgi sahibi oluruz. Bazı şeyleri ise bizzat kendimiz duymayız, duyamayız, görmeyiz, göremeyiz ama onlar hakkında bize bilgi verenler sayesinde onlar hakkında da bilgi sahibi olabiliriz.

Mesela rüzgârı görmeyiz ama yazın penceremizin perdesi havalandığında bunun rüzgâr sebebiyle olduğunu biliriz.

Kâbe’ye hiç gitmemiş, onu hiç görmemiş olabiliriz, ama oraya gidenler vesilesiyle, resimleri vesilesiyle Kâbe’nin varlığına inanırız. Mikropları göremeyiz ama hastalandığımız zaman buna bazı mikropların sebep olduğunu biliriz.

İnanmak, peki neye?

Dinimizde ise iman denildiği zaman; Peygamberimiz Hz. Muham

med (s.a.s)'in Allah tarafından getirdiği şeylerin doğru olduğuna kalb ile inanmak ve bu inacı dil ile söylemek, kastedilir.

İman edilecek şeyler özet olarak Kelime-i Tevhid ve Kelime-i Şehadette yer alır:

Kelime-i Tevhid: Lâ ilâhe illallah, Muhammedün rasulullah. (Allah’tan başka ilah yoktur ve Muhammed (sav) onun elçisidir)

Kelime-i Şehadet: Eşhedü en lâ ilâhe illallah ve eşhedü enne Muhammeden abduhu ve rasuluhu. (Ben kabul ve ilan ederim ki Allah’tan başka ilâh yoktur. Ve yine kabul ve ilan ederim ki Hz. Muhammed onun kulu ve elçisidir)

İman etmemiz gereken şeyler ayrıntılı yani,

maddeler halinde “Âmentü duası”nda bulunur. Bunlar:

1. Allah’a iman

2. Meleklere iman

3. Kitaplara iman

4. Peygamberlere iman

5. Ahiret gününe iman

6. Kaza ve kadere iman

Amentü gemisine binen kurtulur.

2 yorum:

Adsız dedi ki...

Muhtesem bir blog, cok tebrik ediyorum. Cok guzel bir is yapmissiniz.

Adsız dedi ki...

Gercekten cok güzel emeği geçenlerden Allah celle celaluhu razı olsun