31 Ocak 2011 Pazartesi

Bebek Yapbozu

Ben mutfakta iş yaparken 16 aylık kızım da benimle birliktedir genelde. Buzdolabının kapısının üzerindeki mıknatıslı şeylerle oynar bazen. Meyveli yoğurtlardan çıkan küçük yapbozlar, nikah şekerleri, sipariş magnetleri, benim astığım kağıtlar vs. Onları defalarca yapıştırır, çıkarır. Kızım onlarla oynarken benim de aklıma aşağıdaki yabozu hazırlamak geldi. Bir bebek çizdim kabaca. Organlarını ayrı ayrı fon kartonuyla hazırladım. Sonra tok durması için mukavvaya yapıştırdım. Sonra da suya dayanıklı olsun diye koli bandıyla lamine ettim. Arka yüzeylerine de meyveli yoğurtlardan çıkan yapbozların mıknatıslarından yapıştırdım. Ve kızımın yeni bir oyuncağı daha oldu böylece. Bu oyuncakla birlikte pek çok yeni şey öğrenecek...

Buzdolabı, bulaşık makinesi gibi elektrikli ev âletlerinin önünde oynanmasının zararlı olduğunu düşünüyorsanız, mıknatısın yapışabileceği herhangi bir yüzeyde oynayabilirsiniz. Kalorifer peteği :) ya da mıknatıslı dartların hedef tahtası kullanılabilir.

Arka yüzeylerine de koli bandı yapıştırabilirsiniz. Böylece o minik eller mıknasıtları çıkarmasını engelleyebilirsiniz. Koli bandı da ince olduğundan yapışmasını engellemez diye düşünüyorum :)

3 yorum:

gul dedi ki...

Çok şeker olmuş. Yalnız merak ettiğim bir şey var.Mukavvayı nasıl böyle düzgün kesebildiniz?Bir keresinde bende denemiştim ve işim bittiğinde ellerimi kesmediğim için şükretmiştim. Parmakları bile kesebilmişsiniz. Tebrikler..(Acaba ben mi çok beceriksizim?)

Haydi mutfağa dedi ki...

harika fikir, kızım 12 aylık ben de 15-16 aylık olunca inşallah yaparım
elinize sğalık

misafir dedi ki...

Mukavvayı maket bıçağıyla değil de keskin bir makasla kestim. Gayet rahat kesiliyor. Sizin kullandığınız mukavvayı çok mu kalın yoksa?