15 Şubat 2011 Salı

Hatim Takip Materyalleri

Oğlum Kur'an okumaya başlayınca bu sefer de hatim materyalleri hazırlamak gerekti. Nasıl bir şey yapacağımız konusunda onun da fikrini alayım dedim. Ben vagonlarında hayvanlar veya çizgi film karakterleri olan bir tren resmi çizip her cüzü bitirdiğinde trenin bir tekerini boyamayı teklif ettim. Çok klasik bir materyal tabi :) Oğlum "Anne, cüz maskesi yapalım" dedi. Bana da çok enteresan geldi. Oldukça orijinal bir fikir benimkine göre :) Yarasa maskesi yapmak istediğini söyledi. Tabi ben yarasa maskesiyle Kur'an hatmi arasında bağlantı kurmakta zorlandım biraz aşağıdaki yarasa maskesi ortaya çıktı. Keşke vakit daha fazla olsaydı da geliştirebilseydik.


Her cüz bitirdiğinde deliklere bir ip, kurdela parçası vs. bağlanılabilir; maskeyi takınca tüylü bir yarasaya benzeyebilir :),

veya her cüz bitişinde bir tane pul yapıştırılabilir.
Ben bir tane de içimde kalmasın diye :) farklı bir şey daha hazırladım. Yapboz parçalarının arkalarında da numaralar var. Cüz bitiminde o cüze ait parça yapıştırılarak yapboz tamamlanacak.
Şu an beşinci cüzü bitirmek üzere.

Bir mushaf kapağı... Son hali yukarıdaki resme benzeyecek...

Fon daha renkli bir hale çevrilebilir. Ben klasik beyaz A4 kağıdının üzerine yapıştırıyorum.

6 yorum:

Filiz dedi ki...

çok güzel, ne kadar güzel düşünmüşsünüz, bende kızımın kuran öğrenmesini istiyorum ama bunu evde ben başaramıyorum, malesef etrafımdada hiç böyle bir yer yok :(

nghnca dedi ki...

Çok güzel olmuş..Bizimkiler de cüz cüz ayrılmış Kur andan okuyorlar.Her cüzü bitirdiklerinde öğretmenleri karton,kağıtlar ve kurdelalarla süslenmiş bir madalya hediye ediyor,o cüzün isminin yazdığı,evde de madalya köşemiz var böylece...

misafir dedi ki...

Filiz;
Biraz emek ve sabırla, sevdirerek, sürprizler, eğlenceler katarak başarabilirsiniz inanın. Eğer bu eğitimin önemli olduğunu ve gerekli olduğunu düşünüyorsanız ertelemeyin, derim. Ben farklı homeschooling bloglarını takip ediyorum; halkının çoğunluğu Müslüman olmayan ülkelerde yaşayan Müslümanlar evlerinde o kadar güzel faaliyetler yapıyorlar ki o anneleri takdir ediyorum. Daha önce hareke öğretimiyle ilgili bir yazı yayınlamıştım. Belki o da sizin için faydalı olabilir.

nghnca;
Bahsettiğiniz yöntem de çok güzel. Ben bir de şöyle bir yöntem biliyorum: İlk on cüz bitince bronz, ikinci on cüz bitince gümüş, son on cüz bitince altın madalya veriliyor. Plaket yaptırılan yerlerde üzerinde çocuğun adı yazılı bu madalyaları hazırlatmak mümkün. Gerçek altın vs. kullanılmadığı için de ucuz. Hatim için kupa bile yaptırılıyor. Yeter ki yaptıkları şeyi sevmelerine vesile olalım...

hacer meydan dedi ki...

Bende alfabeyi ogrendklerinde bronZ.kur'an-a gectklrnde gumus. Hat edince altin madalyalar taktirdim programda babalaria sahneye davet ederek.

hacer meydan dedi ki...

Bende alfabeyi ogrendklerinde bronZ.kur'an-a gectklrnde gumus. Hat edince altin madalyalar taktirdim programda babalaria sahneye davet ederek.

Adsız dedi ki...

Fili hanim nerde oturuyosunuz acaba kiziniz için yardimci olabilirim belki