10 Mayıs 2011 Salı

Kitap: Sevimli Hayvanlar

Betül Ertekin'in hazırladığı, Kaydırak Yayınları'ndan çıkan bir kitap vardı: Sevimli Hayvanlar. Yap boz serisi diye tanıtılıyordu ama ben serinin diğer kitaplarını hiç bir yerde göremedim. Hatta şu anda bu kitap da satışta değil sanırım. Oğlumun ilk yapbozuydu. Her resim dört parçadan oluşuyordu. Oradaki şiirimsi ifadeler çok hoşuma gitmişti. Kızım da yavaş yavaş konuşmaya başlayınca dil gelişimi için faydalı olabilir diye o dörtlükleri kullanarak için bir kitap hazırladım. Bilgisayarda hazırlayıp çıktı aldım. Resimleri boyadım. Daha sağlam olması için sayfaları mukavvalara yapıştırdım. Dış yüzeylerini de koli bandıyla lamine ettim.

Kitabın kapağı...
Ben bir aslanım
Ormanda yaşarım
Çok güçlü bir hayvanım
Allah'ın iziyle
Avımı yakalarım

Ben bir kuşum
Rengarenktir * kanatlarım
Allah'ın izniyle uçarım
Dalların üzerine
Yuvamı yaparım

* Kitapta "rengarenk" diyordu ben yanlışlıkla "güçlüdür" yazmışım.

Ben bir deveyim
Kızgın çöllerde gezerim
İçtiğim suları sırtımda depolarım
Allah'ın izniyle
Susuzluğa dayanırım

Ben bir zürafayım
Çok uzundur boynum
Yaprakları ham yaparım
Allah'ın izniyle
Yükseklere ulaşırım

Ben bir kaplumbağayım
Her zaman yavaş yürürüm
Evimi sırtımda taşırım
Allah'ın izniyle
Tehlikelerden korunurum

Ben bir balığım
Denizde yaşarım
Parlaktır derim
Allah'ın izniyle
Kolayca yüzerim

Ben bir ördeğim
Sarıdır rengim
suyu çok severim
Allah'ın izniyle
Vak vak diye gezerim

Ördek ve zürafayı ben ekledim. Şiirleri bana ait:) Diğerleri Betül Hanım'ın kitabından. Kızımla kitabı bir kaç defa okuduk. Gerçekten kitabı çok sevdi. Şimdi ben okurken mısrayı yarıda kesiyorum ve gerisini o tamamlıyor.

Ben bir... kapbaaayım
Her zaman... yavas yüyüyüm
Evimi.... sıytımda şaşıyım
Allah'ın izniyle
Tehlikelerden... koyuyum

1 yorum:

rabia elaldi dedi ki...

Bilgisayarda hazirladim demissiniz pdf hali varmi acaba?