20 Haziran 2011 Pazartesi

Renkleri Öğreniyoruz

Kızım bu ara (21 aylık) renkleri öğreniyor. Bazen üç dört rengi karıştırmadan (kıymısı, mavi, şeşil, sayı, pemme) söyleyebiliyor, bazen de "Anne, bak elma mor" diyerek bizi güldürüyor. Hiç hata yapmadığı renklerin başında "pemme" geliyor. Ne de olsa kız çocuğu :) Abisinin diskler fırlatan bir robotu vardı. İşte o diskler ile yaptığımız bir çalışma.

Köpük bir kaba kalemleri batırdım. Diskleri masaya koydum.

Kırmızı diskleri kırmızı kaleme, yeşil diskleri yeşil kaleme dizmesini istedim. Daha sonra ben farkında olmadan kendi kendine de yapmış aynısını. Bitirince "Yaşasın" diye bağırdığında fark ettim :)

Daha sonra ortaya beyaz bir kalem batırdım.

Bu defa bir kırmızı, bir yeşil disk istedim. Bu şekilde dizmiş olduk.

Kalemlerin sivri uçlu olmamasına dikkat etmek lazım ya da sivri uçları görünmeyen kısımda bırakmak en iyisi. Diskleri mukavvadan daireler kesip yüzeyine de renkli fon kartonu yapıştırarak hazırlamak da mümkün.

Hiç yorum yok: