15 Kasım 2011 Salı

İlk Âyetlerim...

Oğlum Kur'an'a ilk geçtiğinde okumasını kolaylaştırmak için aşağıdaki gibi sayfalar hazırlamıştım. Bizdeki hecelemeye benzer şekilde harfleri cezimli, şeddeli vs. okunacak şekilde (örneğin; ve-mi-nenna-si-men-ye-kû-lü-â-mennâ-billâ-hi-ve-bil-yev-mil-â-hi-ri-ve-mâ-hüm-bi-mü'-mi-nîn.) gruplandırarak renklendirmiştim. Çıktı almadan direkt bilgisayardan okutuyordum. (Aşağıdaki resimlerin renklendirmelerinde hatalar olmuş ama şu anda düzeltecek vaktim yok :) )
Resim yazısı ekle
Bir - iki âyeti de aşağıdaki gibi uzunlamasına yazıp çıktı aldım.
Daha sonra da kesikli yerlerden katladım ve aşağıdaki gibi rulo haline getirdim. Okurken en üstte harfleri sadece gruplanmış şekilde görebiliyordu. (örneğin; "ve mine'nnasi" kelimesinde sadece "ne'nna" bölümü.) Okudukça ruloyu açıyordum. Böylece zihni sadece iki -üç harfe odaklanıyor ve daha kolay okuyordu.
İlk bir - iki sayfayı bu şekilde hazırlarsanız çocuğunuz için Kur'an okumayı kolaylaştırabilir daha renkli, eğlenceli, zevkli, hâle getirebilirsiniz. Belki ilk başta bir sayfa ona çok fazla gelebilir, gözünü korkutabilir. Bu kısa âyet sayfaları / kağıtları onu "başarma ve bitirme" açısından motive edecektir. Okuduğu âyetleri de biriktirip bir deftere yapıştırıp vs. saklayabilir, duvara asıp sergi hazırlayabilirsiniz. Bir deneyin, derim...

3 yorum:

Adsız dedi ki...

Ayetleri renklendirmek baya dikkatimi çekti acaba bilgisayarda nasıl yapacağız ayrı bı programımı var

Adsız dedi ki...

Bu harfelerin renklendirmesi ni nasıl yapicaz acaba ayrı bı programı falanmu var

misafir dedi ki...

Âyeti bir belgeye (word, publisher vs.) yazdırıp harf harf seçip renklendirebilirsiniz. Olmayan bölümleri de ekran görüntüsünü kopyalayıp (print screen) paint'e yapıştırarak renklendirebilirsiniz.