29 Kasım 2011 Salı

Uğurböceği Lapbook

Lisedeyken matematik öğretmenlerimizin biri sınavlarda üç tip soru sorardı. Birinci grup herkesin rahatlıkla cevaplayabileceği kolay sorular, ikinci grup biraz dikkat isteyen orta kolaylıkta sorular, üçüncü grup da herkesin cevaplayamayacağı, daha fazla dikkat isteyen ayırt edici sorular.  Bizim uğurböceği konulu lapbook da biraz öyle oldu. 2,5 yaşındaki kızım için hazırladım aslında ama 5,5 yaşındaki oğlumun da ilgisini çekti. Çünkü içinde kızımın seviyesinin üstünde bölümler var. Böylece ikisine de kısmen hitap ediyor. Oğluma kolay gelen kısımları İngilizce yapıyoruz.
Uğurböceğinin adı maalesef literatüre böyle geçtiği için biz de bu adı kullanmak zorunda kaldık. Uğur, uğursuzluk bir şey olmadığı hadis-i şerifle sabit. Dolayısıyla bir böceğin uğur getirmesi mümkün değil. Diğer adı  "uç uç böceği" de kullanılıyor ama yaygın olan uğurböceği...

 Seni kim yarattı?
Beni kim yarattı?
Kedileri kim yarattı?
Kuşları kim yarattı?
Peki, uğurböceğini kim yarattı?

 Cevabımız kabuğun altında. (Kanatlarını şeffaf bandı cd kalemiyle çizerek hazırladım)
O zaman "Bismillah" diyerek başlayalım biz de..

Lapbook'un içine genel bakış :)

 Lapbook'un  sağ bölümü...

 Kapağı kaldırdığımızda karşımıza çıkan uğurböceğinin yaşam döngüsü...

 Küçük kitabımız... (İngilizce bir şarkıyı değiştirdim.)







 Dokuz kare parçadan oluşan yapboz...

 Lapbook'un orta bölümü...

 En üstte çocukluğumuzun unutulmaz melodisi...

 Noktalarını kaybeden uğurböceğimizin noktaları burada...

Sayı kartları...

Sayı kartlarından bir kart çekip uğurböceğinin üzerine o sayı kadar nokta koyuyoruz. 

 Bunlar da noktalarını kaybeden anne uğurböceğimizin yavruları.. Küçükten büyüğe, büyükten küçüğe sıraya dizme; en büyük, en küçük, ortadaki, sağındaki, solundaki, baştaki, sondaki gibi kavramları öğrenmeye yarayacak.

 Üstteki küçük kutuda bulunan uğurböceğini şekillerin altlarında yazan taraflarına koyuyoruz.

İşte bu şekilde..

 Lapbook'un sol bölümü...

 Kapağı kaldırınca uğurböceğinin organlarını öğreniyoruz.

 Minik bir bilgilendirme kitapçığı var burada. Uçan veya uçamayan canlılar hakkında biraz konuşulabilir burada.



 Minik kitabımızda uğurböceklerinin sadece kırmızı renkte olmadığını öğrenmiştik. Fotoğrafları inceliyoruz.Fotoğraftaki uğurböceğinin rengini renklerin arasından buluyoruz.

En sonunda da uğurböceklerini yaratan Allah'a teşekkür ediyoruz.

Siz de buna benzer bir şey hazırlamak isterseniz, buradan indirebilirsiniz.

(Çok sayıda kaynak vermem lazım, fakat şu anda veremiyorum. Mümkün olan en kısa zamanda fotoğrafların ve esinlendiğim yerlerin linklerini eklemeye çalışacağım.)

11 yorum:

BÜŞRA dedi ki...

bence harika olmuş ya elinize sağlık nasıl yapıyorsunuz bunları maşallah diyorum

tria dedi ki...

valla tebrik ederim gerçekten emek isteyen bi iş bende üçüzler var hepsine böyle bişey yapmayı düşünmek bile zor elinize sağlık

misafir dedi ki...

tria;
siz de bir tane yapıp üçüyle birlikte kullanın. belki daha eğlenceli olur, küçük bir sınıf gibi :)tabi üçüzlerle bir tane hazırlamak da zor görünüyor:) hazırlamak için vaktiniz yoksa isterseniz pdf halini göndereyim. çıktı alıp yaparsınız?

tria dedi ki...

ilginiz için teşekkürler ama benim yaramazları bir arada toplamak bile mesele ben takipte kalıyorum :))

Adsız dedi ki...

Merhaba çok güzel bir LApbook olmuş.Allah Razı Olsun sizden.
Uğurböceğinin kanatlarının iki tarafa açılırken kullandığınız malzeme nedir?Lapbookların hayat döngülerindede kullanılıyor...
Teşekkürler

misafir dedi ki...

Adsiz;
Tesekkur ederim. O malzemenin adi "maşa raptiye". Bende metal renkte olani vardi. Aslinda uzerini boyasaydim fazla dikkat cekmezdi. Renkli olanlari da var saniyorum.

Adsız dedi ki...

cok guzel bir site hazirlamisiniz. Allah razi olsun. ben yurt disinda yasiyorum ve cocuklara turkce birseyler bulmakta zorluk cekiyorum diyo dusunuyordum boylece bana inglilizce sitelerden turkceyede cevirebilecegim fikirini verdiginiz icin Allah razi olsun.

Adsız dedi ki...

Betül

Maşallah çok güzel şeyler hazırlamışsınız çocuklarınıza. İnanın ağzım açık kaldı :)
Ellerinize sağlık

hilal dedi ki...

çok güzel bi tasrm olmuş..herşey en ince ayrıntısna kadr düşünülmüşş..mşallah barekallah

çocuklu hayat dedi ki...

çok güzel harika hattta

çocuklu hayat dedi ki...

ellerinize sağlık