15 Aralık 2011 Perşembe

Nesne Sıralama / Dizi Oluşturma

Kızım (yaklaşık 2,5 yaşında) mutfakta mandalları yere dökmüş, mutlu mutlu robot yapıyordu."Anne bak yobot yapıyoyum" Parmağını mandala sıkıştırıp ağlamaya başlayınca teselli etmek için yanına gittim. Sonra da aklıma böyle bir oyun geldi. Üst sıradakileri ben yaptım. Kızım da üsttekilere bakarak alt sıradakileri yaptı. Nesne sıralama, dizi oluşturma faaliyetlerine benzedi biraz. Basit bir matematik çalışması aslında. Siz de denemek istersiniz belki :)

Aslında evdeki eşyalarla çocuğumuzun gelişimine yardımcı o kadar çok oyun üretebiliriz ki... Çoğu anne eminim böyle şeyler yapıyordur, ama ben bir kaç tane paylaşayım yeri gelmişken;
* Tabak veya kaşıkları yerleştirirken büyük-küçük kavramlarını öğretebilir, birlikte sıraya dizebilirsiniz. Çay kaşığı, tatlı kaşığı, yemek kaşığı ve büyük servis kaşığı. (veya fincan altlığı, pasta tabağı, servis tabağı)
* Çamaşır yıkadığınızda çoraplarla eşleştirmece oynayabilirsiniz, pijamaların desenlerine bakarak alt ve üstlerini bulup takım haline getirmesini sağlayarak da eşleştirmeler yaptırabilirsiniz.
* Evdeki aletlerin yerini sorabilirsiniz. "Buzdolabı nerde? Çamaşır makinesi nerde? Kaşıklar nerde?" gibi.
* O anda yanında olmayan şeyler hakkında sorular sorabilir, hafızasını kullanmasını sağlayabilirsiniz. "Sarı saçlı bebeğin elbisesi ne renkti? Sizin odanızdaki masa ne renk?" 
* Dizi oluşturabilirsiniz. Mesela siz çorap, eldiven, şapka dizisini oluşturursunuz. Çocuğunuzdan da aynı sırada nesneleri dizmesini istersiniz, vs.
Biraz düşününce neler çıkıyor neler :)

Aşağıdaki de oğlumun anaokulundaki "Aileler Yarışıyor" etkinliği için hazırladığım saat projesi. İnternetten kopya çekerek hazırladım:) Kuş bulamayınca da kendim bir kuş uydurdum. Keçe yoktu evde. Ben de şu sarı temizlik bezlerinden kullandım. Aşağıdaki sopayı (görünmüyor şu anda) çekince. Kuş içeri girip dışarı çıkabiliyor. 
(Bu arada o bezlerle çok güzel kuklalar yapılabiliyor. BİM'den aldığım bezlerle yaptığım birkaç kuklayı paylaşacağım inşaAllah en kısa zamanda.) 

Son gün yaptığımdan üzerinde çok fazla düşünemedim. Bakalım sonuç ne olacak :)

Hiç yorum yok: