27 Aralık 2011 Salı

Okul Öncesi İçin İsim Şehir Oyunu

Oğlum da okul öncesi dönemde okumayı öğrenenlerden. Sevinsek mi üzülsek mi bilemiyoruz. Birinci sınıfta sıkılacağını vs. söyleyenler var. Bir şekilde atlatır inşaAllah. En azından ilk defa bizim başımıza gelmiyor bu :) Ben öğrenmesin diye baya uğraştım. Harfleri sorduğunda, söylemiyordum vs.  ama bilgisayar kullanması ve Kur'an okumayı öğrenmesi Türkçe'yi öğrenmesini de kolaylaştırıyor galiba. 
Bu ara kendi kendine "Hadi anne D harfi ile başlayan kelimeler bulmaca oynayalım" diyordu ve sırayla o harften kelimeler türetiyorduk. Ben de bunu bizim "isim şehir" oyununa çevirdim. Önce isim, yer vs. kartlarından birini, sonra bir harf seçiyoruz ve o harfle başlayan isim vs. buluyoruz. Ya da bazen  bütün kategorilerden o harfle başlayan kelime buluyoruz. 
Aslında bu oyunu oynamak için illa da materyal hazırlamaya gerek yok. (Ki başta biz de materyalsiz oynuyorduk. Ama bu kartları bir kutu içinde kendisine hediye ettiğimde oğlum çok memnun oldu tabi.) Çocuk harfleri tanımıyorsa bile belirli bir sesle başlayan kelime türetebilir.
En zorlandığı alanlar "ünlü" ve "yer". Bu oyun vesilesiyle bu alanlarda bilgi edinmiş olacak. "Artist" yerine ben "ünlü "yazdım. Bir yazar, bir çizgi film kahramanı, bir mucit, bir peygamber vs. söyleyebiliyoruz. "Yer" de geniş kapsamlı olsun diye "şehir" yazmadım. Mesela geçen gün "o" harfi çıkınca "yer" olarak "orman" dedi biz de geçerli saydık :) "Eşya" yerine de yine daha geniş kapsamlı olsun diye "nesne" yazdım. Oyun oynarken başka kategoriler de ekleyebilirmişiz diye düşündüm. Oğlum "Meslek" kategorisini önerdi meselâ...

 Harf kartlarımızı ben kapaklı yaptım. Kapaksız da yapılabilir.

Okulda artık el yazısı kullanıldığı için alışsın diye el yazısı fontunu tercih ettim. Bu fontu buradan indirebilirsiniz.
Oyunu hazırlamak isterseniz o da burada

5 yorum:

marifetsende dedi ki...

tebrik ederim evladınızı..Allah zihin açıklığı versin her daim cümlemizle beraber..Amin..
Yaptığınız oyunda süper olmuşş.

misafir dedi ki...

iyi dileklerin için teşekkür ederim marifetsende...

Tuba dedi ki...

Harikasiniz..oglunuza da masallah diyelim:)

Adsız dedi ki...

Hayatta telafisi hicbir sekilde mümkün olmayan tek sey var;zaman.Zamaninizi ve anneliginizi cocuklariniz icin güzel isler üretmek icin kullanmanizi tebrik ediyorum.MasaAllah.Zeynep

Adsız dedi ki...

çok teşekkürler