17 Aralık 2011 Cumartesi

Renk Çemberi

Oğlumla renk çemberi oluşturuyorduk. Renkler birbirine iyice karışmadığından ara renklerde pastel boyalar istediğimiz sonucu vermedi.  Parmak boyamız da yoktu. Biz de aşağıdaki deneyi yaptık :)

 6 adet kâseyi sofraya koyduk.

 Aralarda birer tane boş bırakarak kâselerin üç tanesine birer kaşık yoğurt koyduk. (Bu arada bu gönderide - "gönderi" kelimesine alışamadım ama çoğu blog yazarının kullandığı "post"  kelimesine kıyasla Türkçe en azından -hazır yoğurt kullandığımı söylemiştim ya üç haftadır yoğurdumuzu kendim yapıyorum. Bakalım bu sevda ne kadar sürecek :) )

 Sonra içinde yoğurt olan kâselerin birine kırmızı, birine sarı, birine de mavi gıda boyası koyduk, karıştırdık. (Gıda boyaları pasta yapımında kullandığım için evde vardı.)

 Aralarda kalan boş kâselere yanlarındaki kâselerden bir miktar renkli yoğurt koyduk.  İyice karıştırdık.

İşte sonuç... 

Daha sonra bu deneyi oğlum gözlem defterine aktardı.
En üstte iki renk bir araya geldiğinde sonucun ne olduğunun (bu fikir bana aitti), ortadaki en başta oluşturduğumuz renk çemberinin, en alttaki de yoğurtlarla yaptığımız deneyin çizimi.

3 yorum:

Nezihe Ak İnci dedi ki...

Yoğurt çok iyi bir fikir :) Teşekkürler paylaştığınız için.

nnn dedi ki...

güzel bir çalışma, elinize sağlık :))

Adsız dedi ki...

gıda boyası yerine başka ne kullanabiliriz?