19 Ocak 2012 Perşembe

Arapça'yı Seviyoruz!


Arapça'yı seviyoruz, çünkü Kur'anımızın dili. Okul öncesi dönemdeki çocuklar için Arapça öğretiminde bir yardımcımız var artık. Nuhibbü'l-Arabiyye (Arapça'yı Seviyoruz) dergisi. Dergide basit konu anlatımları, etkinlikler mevcut. Bir de dergideki metinlerin Arapça okunuşlarının yer aldığı CD geliyor dergiyle birlikte. Anadili Arapça olan çocuklar seslendirmişler. İkinci sayısı da çıktı, kesinlikle tavsiye ederim. Bu dergi Arapça için güzel bir başlangıç olacak. Ayrıntılı bilgi burada. Bu dergiyi alınca Arapça çizgi filmlere bir göz attım youtube'da. O kadar komik geldi ki. Sid ile Bilim'in Arapça seslendirilmiş halini buldum, şarkısı çok güzeldi. Sid'i Zeyd yapmışlar :)


Üçüzler çizgi filminden bir bölüm..Uhibb elka'k bişşukulatâ :)




Aynı bölümünTürkçesi de burda;



Bu çizgi filmlerin de Arapça öğrenimine çok faydası olur mutlaka. Bir denemek lazım...

Düzenleme: Biraz uğraştıktan sonra Arapça altyazılı halini de ekleyelim :)

9 yorum:

annevebebişleri dedi ki...

Allah razı olsun. Ben ki yeni yeni Arapça öğrenmeye çalışan biri olarak bana bile iyi gelir. Çocuğumun da yabancı dil olarak Arapça öğrenmesini çok istiyorum. Hatta ingilizceden önce. Şu anda nesnelerin ilk ingilizceleri geliyor aklıma. Beynimizi öyle yıkamışlar ki şaşıyorum. Teşekkürler.

Aysun Mirzooğlu dedi ki...

ablacım blogguna bayıldım.benimde bir oğlum var ve çok faydalanacağiz Allahın izniyle.. Allah ilmini arttırsın ve yardımcın olsun.

Adsız dedi ki...

allah razı olsun paylaşimlarınız ıçın ankara etlıkte tavsıye edebıleceğiniz kreş varmı acaba? dini eğitim veren bunun yanında okul oncesi eğitimin gereklerinide yerine getıren?

misafir dedi ki...

adsız;
maalesef ben bilmiyorum, ama mutlaka vardır, biraz araştırın derim.

misafir dedi ki...

Ayseun Mirzooğlu;
Teşekkür ederim, duaların ne güzel..

ilham dedi ki...

Gene arapça bir çizgi film olan "Selahaddin" in 3 bölümünün Türkçe'ye çevrilmiş hali word dosyası olarak aşağıdaki adreste bulunuyor. Ayrıca şarkılar da var.

http://www.materyal.org.tr/arapca/dosyalar.php?uk=380000

misafir dedi ki...

ilham;
katkınız için çok teşekkür ederim.

sherife dedi ki...

Ben arapça bilmeyn bir anne olarak çocuğumun arapça öğrenmesi için bir kreş arıyorum. Varmıdır böyle kreşler ?

misafir dedi ki...

Kreş var mı bilmiyorum ama Arapça Ev Dil Okulu adlı bir program var. Ayrıntılı bilgi için buraya bakabilirsiniz: http://www.akdemistanbul.com.tr/index.php?option=com_content&view=article&id=143&Itemid=152