26 Ocak 2012 Perşembe

Kendi Boyanı Kendin Yap

Disney Junior'da yayınlanan "Art Attack" programını beğeniyle izliyoruz. Geçenlerde bir programda büyük pet şişelerden atık kağıt kutusu gibi bir şey yaptılar. Biz de deneyelim dedik. Sıra pet şişeyi boyamaya geldi. Programda kullanılan boyalar o kadar güzel görünüyor ki parıl parıl parlıyorlar :) Belli ki fiyatları biraz tuzlu. Bizim evde o boyalardan yok, o an için çıkmaya da imkan yok. Bu durumda hemen evde boya nasıl yapılır diye google'a sordum. Nişastayı biraz şeker ve suyla pişiriyorsunuz. Soğuyunca içine bulaşık deterjanı ve gıda boyası ekliyorsunuz. Boyalarınız hazır. Bizimkilerin görüntüsü şöyle oldu:


Bu renklerin karışımıyla istediğiniz renkleri elde etmeniz mümkün. Ben biraz koyu kıvamda yaptım, parmak boya gibi.


Önce pet şişeyi kesiyorsunuz. Kağıt peçeteyi tutkal + su karışımıyla pet şişenin etrafına yapıştırıyorsunuz. İyice kuruyunca istediğiniz şekilde boyuyorsunuz.


İşte bu canavarı yukarıdaki boyalarla boyadık. Pek çıkmamış ama dişleri de var :) İçini de siyaha boyamak gerekiyordu ama biz boyamadık.

Bu boyalarla güzel vakit geçirdi bizimkiler. Şu sitedeki banyoda resim yaptık biz de :)

... ve önceden atmayıp sakladığım bir yüzü kullanılmış bir yüzü kullanılmamış kağıtlar üzerinde bolca resim denemeleri, renk karışımlarıyla keşifleri vs vs...


Mutluluk; ucuz bir şey aslında...

6 yorum:

Rümeysa Sakin dedi ki...

peki art attack ın hangi tür boyayı kullandığını biliyor musunuz biliyorsanız söyleyin lütfen

misafir dedi ki...

Bilmiyorum maalesef

Adsız dedi ki...

Sanırım akrilik boya olsa gerek. Çünkü guaj boya mat duracaktır. Akrilik boya daha parlak oluyor. Ben bugun Metalik Akrilik boya aldım daha denemedim. Olmazsa akrilik olanı deneyeceğim.

Adsız dedi ki...

arkadaşlar art attack'ın kullandığı boya'nın adı ne söylerseniz çok sevinirim lütfen biliyorsanız söyleyin çünkü art attack'ın yaptığı şeyleri yapmak istiyorum ama art attack boyası yok... lütfen arkadaşlar biliyorsanız söyleyin .lütfen.lütfen.lütfen.lütfen.lütfen.arkadaşlar.arkadaşlar.arkadaşlar.arkadaşlar.arkadaşlar. .lütfennnnnnnnnnn. .arkadaşlarrrrrrr.

Nida baktır dedi ki...

Akrilik boya kırtasiye var mıdır varsa kaç liradır bunu biliyorsanız lütfen yazar mısınız

tolga arslan dedi ki...

Arkadaşlar programda kullanılan boyalar yağlı boya tablolarındaki profesyonel boyalardır kırtasiyelerde o boyalar kadar olmasada işinize yarayacak yağlı boyalar bulabilirsiniz tüplerde satılmakdadır okul yıllarımda ailem banada almışlardı guaj boyo gibi fakat parlak bir görüntüsü var