11 Ekim 2012 Perşembe

Adım Adım



Öğrencilerin motivasyonunu artırmak amacıyla tasarlanmış bir çalışma.
Her öğrenci için bu belgeden hazırlanır. Öğrencinin o haftaki performansını (yüzüne ödevini verilen sayıda okuyup okumadığı, ezber ödevini geçip geçmediği, çalışma kâğıtları , alıştırmaları vs. yapıp yapmadığı) 10 puan üzerinden değerlendirilir. Eğer öğrenci 10 puan aldıysa o hafta ödüle 10 adım yaklaşmış demektir ve 10 adım boyama hakkı kazanır.
· 5,5 gibi ondalıklı puanlarda ayak izinin topuğu boyanır ucu boyanmaz.
· Öğrencilere değişik vesilelerle ekstra adım kazandırılabilir. Mesela, namaz kılmayı teşvik etmek için o hafta  namaz çetelesini en güzel doldurup verene 3 adım bonus verilebilir.
· Öğretici isterse bu kağıtları derste öğrencilerle beraber doldurup kendisi muhafaza edebilir, isterse öğrencilere verip evlerinde bir yere asmalarını tavsiye edebilir. Bu durumda kendisi de ilerlemeleri ayrıca bir yere not almak durumundadır.
· Her hafta kazanılan adımlar söylenirken “Herkes bir adım boyasın. Herkes bir adım daha boyasın. Şimdi Ayşe hariç herkes boyasın.” şeklinde öğrencileri heyecanlandırarak önceki haftanın birincisi en sona bırakılabilir.
· Hediyeler velilere aldırılabilir. Her veli kendi çocuğuna alabilir veya toplanan parayla öğretici birkaç hediye alır, hediyelere numara verir ve ilk 100 adım ilerleyen öğrenciye bir numara seçmesini söyleyip o numaradaki hediyeyi öğrenciye verebilir. 30 haftalık program süresince bir öğrenci en fazla üç hediye kazanmış olacak. Maddi açıdan da çok külfetli olmayacağını düşünüyorum.
· Bu çalışma ile sürekli aynı kişinin hediye kazanması engellenmiş oluyor. Her öğrenci hediye alabilecek, hem grup içinde hem de kendiyle yarışabilecek.
· Öğrenciler arasında başarısı düşük olanları motive etmek amacıyla öğretici süreçle ilgili olan şeylere sonuçla ilgili olan şeylerden daha fazla puan vermelidir. Mesela, yüzüne ödevini nasıl okunduğunu 1 puan, kaç kere okunduğunu 2 puan üzerinden değerlendirebilir. Böylece öğrencinin başarısından ziyade gayreti takdir edilmiş olacaktır.

Bir ders için örnek değerlendirme:

A
Yüzüneyi kaç kere okuduğu
2 adım
B
Yüzüneyi nasıl okuduğu
2 adım
C
Hatimden kaç sayfa okuduğu
2 adım
D
Ezber cd dinleme
1 adım
E
Kitaptan ödev
1 adım
F
Tecvid ödevi
1 adım
G
Ezberi geçip geçmediği
1 adım
H
Toplam
10 adım

Tarih: ……./…..../…..……

Öğrenci
A
B
C
D
E
F
G
H
1
Ayşe
2
1
1
1
1
1
1
8
2
Fatma
1,5
1,5
2
1
1
0
0
7
3
Meryem
1,5
1
1
0
1
0
1
5,5
4
Zeynep
2
2
0
1
0,5
0
1
6,5
5
Hatice
1
1
0
0,5
1
0
0
3,5
6
Esra
1,5
1,5
2
0
0
1
0
6

Bu değerlendirme şekli öğretici için emek isteyen bir çalışma elbette ama öğrencilerin motivasyonunun artmasına yardımcı olacaktır. Bu tarz değişik etkinlikler dersleri renklendirecektir. Belgeyi buradan indirebilirsiniz.

Hiç yorum yok: