10 Nisan 2013 Çarşamba

Hadis Kartları

Kutlu Doğum vesilesiyle 40 hadis ezberliyoruz. Oğlumun elinde liste şeklinde getirdiği hadisleri teşvik edici olması için kart şekline dönüştürdüm.
Önce belgeyi hazırlayıp çıktı aldım. Kartları tek tek kesip arkalı önlü olacak şekilde hızlıca pritt ile yapıştırdım ve laminasyon folyosuna şekildeki gibi yerleştirdim.

 Daha sonra her birinin kenarına delgeç ile delik açıp bir anahtarlığa sırayla dizdim.

 İşte böyle...

Kartların tek tek resmini çekemedim ama çıktısını aldığım belgenin fotoğrafı şu şekilde: 





Hadislerin listesi ise şu şekilde:
40 HADİS
  1. İslam, güzel ahlaktır.
  2. Hayra vesile olan, hayrı yapan gibidir.
  3. İnsanlara merhamet etmeyene Allah da ona merhamet etmez.
  4. Güzel söz sadakadır.
  5. Namaz dinin direğidir.
  6. Oruç tutun sıhhat bulun.
  7. Temizlik, imanın yarısıdır.
  8. İbadetin en faziletlisi, devamlı olanıdır.
  9. Dua, mü’minin silahıdır.
  10. İçki, bütün kötülüklerin anasıdır.
  11. Hayâ (utanmak), imandandır.
  12. Kişi, arkadaşının dini üzeredir.
  13. Mü’min bir delikten iki defa sokulmaz.
  14. Müslüman, insanların elinden ve dilinden emin olduğu kimsedir.
  15. Küçüklerine merhamet etmeyen, büyüklerine saygı göstermeyen bizden değildir.
  16. Bizi aldatan, bizden değildir.
  17. İşçiye ücretini, alnının teri kurumadan veriniz.
  18. Kişi, sevdiği ile beraberdir.
  19. Cennet, annelerin ayakları altındadır.
  20. Sarhoşluk veren her şey haramdır.
  21. İlim, mü’minin yitik malıdır. Onu nerede bulursanız alın.
  22. İki günü birbirine eşit olan aldanmıştır.
  23. Sizin en hayırlınız, Kur’an’ı öğrenen ve öğreteninizdir.
  24. Yarım hurma ile bile olsa kendinizi ateşten koruyunuz.
  25. Her duyduğunu söylemesi, kişiye günah olarak yeter.
  26. İnsanlara teşekkür etmeyi bilmeyen Allah’a şükredemez.
  27. İman etmedikçe Cennete gidemezsiniz. Birbirinizi sevmedikçe de gerçekten iman etmiş olmazsınız.
  28. Kolaylaştırınız, güçleştirmeyiniz. Müjdeleyiniz, nefret ettirmeyiniz.
  29. En faziletli amel, vaktinde kılınan namazdan sonra anne babaya yapılan iyiliktir.
  30. Sadaka; Rabbin öfkesini söndürür, kötü ölümü önler.
  31. Zekât, İslam’ın köprüsüdür.
  32. Allah, kendisine secde eden kimsenin derecesini yükseltir.
  33. Allah’a ve Ahiret gününe inanan kimse komşusuna eziyet etmesin.
  34. Komşusu aç iken tok yatan bizden değildir.
  35. Allah’ın rızası, anne-babanın rızasındadır.
  36. Sizin en hayırlınız, insanlara en faydalı olanınızdır.
  37. Ben güzel ahlakı tamamlamak için gönderildim.
  38. Ameller, niyetlere göredir.
  39. Hased (kıskançlık), ateşin odunu yediği gibi iyilikleri yer, tüketir.
  40. Alçak gönüllü olanı Allah yüceltir. Kibirli olanı ise alçaltır.
Sevgili Peygamberimiz doğru söyledi.


Not: Fotoğraftaki anahtarlıklardan temin etmek için tıklayın.

7 yorum:

Avrupa'da yasam dedi ki...

Sitenize hayran kaldim,cok güzel ypmissiniz, bizler de yararlaniyoruz. sevgiler

Avrupa'da yasam dedi ki...

cok güzel olmus ellerinize saglik

Sade Heceler dedi ki...

çok güzel bir çalışma olmuş.

yorum bırakmak kod istediğinden sıkıntıılı oluyor kaldırırsanız daha çok yorum alabilirsiniz.

Adsız dedi ki...

Selamun aleyküm çalışmalarınızı Allah mübarek kılsın. Burada bahsettiğiniz laminasyon folyosu nasıl kullanılıyor, pvc kadar dayanıklı mıdır, nasıl temin edilebilir? Bu konular hakkında bilgi verirseniz sevinirim.

Zeynep Busra GENC dedi ki...

selamun aleykum..
Allah onun rızası için her ne yapıyorsanız mübarek kılsın inş.
yaptığınız faaliyetler çok hoşuma gitti, 3,5 hatta 4 üne giren bir kız kardeşim var, iki haftaya okullar açılacak ve evde ben okuldan dönene kadar televizyonun önünde mahsur kalacak ne yazık ki
:(((( hatta bazen çok yorgun düşmekten ve annemin rahatsızlığından dolayı ev işleriyle ilgilenmem yüzünden televizyonun basında tüm gün mahsur kalıyor zavallıcık :'( bu durumu düşündükçe kahroluyorum üzüntüden.. ama nolursa olsun zararın neresinden dönülse kardır diyerek ve hiçbir bahanenin arkasına sığınmamaya niyetlenerek kardeşim için iyi işler yapmak istiyorum,ona hayırlı yatırımlar yapmak istiyorum ,çünkü benden başka iyi ilgilenecek kimsesi yok.. herneyse lafı çook uzattım sanırım,bu konuda çok yaralı olduğumdandır hakkınızı helal edin, benim sorum ben kardeşime nasıl faydalı olacağımı bilemiyorum :(( bu tür faaliyetler çok hoş.. bunun için bir kurs gördünüz mü? görmem gerekir mi? nereden ve nasıl baslamalıyım? varsa eger hangi kurslara yönelmeliyim? bu tür faaliyetler için çok zaman ayırmak mı gerekiyor?
beni bilgilendirirseniz çok duacınız olurum,Allah şimdiden razı olsun..hayırlı çalışmalar.

misafir dedi ki...

Ufak çapta bir kursa gittim evet, ama önemli olan öğretmek istediğiniz konu üzerinde yoğunlaşıp hitap ettiğiniz kişinin seviyesine göre materyaller üretmeye çalışmak. bir müddet sonra baktığınız her şeyi öğretim materyali olarak görmeye başlıyorsunuz :)

Burak Aldatmaz dedi ki...

bu çalışmanın word formatına nasıl ulaşabilirim acaba? Öğrencilerim için çıktı almak istiyorum.