16 Nisan 2013 Salı

Mezura ile Ritmik Sayma

Başlık size garip geldiyse hiç şaşırmam, bana da garip geldi doğrusu :) 3,5 yaşındaki kızım dikiş kutusunu görünce incelemek istedi. İpliklerle oynadı. Söylediğine göre küçükler öğrenci imiş. Şu arkadaki büyük beyaz yan gelip yatan da öğretmen mi oluyor bu durumda :) Belki de o tahta, mavi olan öğretmendir. Bu detayı sormayı unutmuşum. Neyse :) 



Mezurayı görünce ne olduğunu sordu. Ben de izah etmeye çalıştım. Daha sonra ona isterse mezuraya bakarak sayıları sayabileceğini söyledim. Gerçekten de çok enteresan bir sayma aktivitesi oldu. Sadece ezberden saymıyor, söylediği sayıları da görmüş ve tanımış oluyor. Takıldığı zaman 30, 40, 50, 60 gibi sayıları hatırlatmak yetiyor zaten :) Şu an sadece birer birer sayıyor ama ilerde değişik mezuralar alıp ikişer, üçer saymaya göre söylenecek sayılar (örneğin 2,4,6 veya 3,6,9) boyanarak ritmik saymayı pekiştirmesi sağlanabilir diye düşündüm. Geriye sayma çalışması da yapılabilir. Malum bir mezura en az 150 cm. Verimli bir etkinlik olabilir. Veya kartondan mezura şeklinde hazırlanabilir. Neden olmasın?
Ritmik saymanın çarpma işleminin temeli olduğunu düşünürsek oldukça faydalı olabilir gibi geldi bana.

Hiç yorum yok: