10 Aralık 2013 Salı

Okul Öncesi İçin "Cezim (Sükûn)" İşaretinin Öğretilmesi

Daha önce burada okul öncesi dönem için hareke öğretimini paylaşmıştım, fakat orada cezim öğretilirken kullanılan harfi yakalama yöntemi benim kızımda pek işe yaramadı :) Malumunuz üzere cezim okul öncesi dönemdeki çocukların neredeyse en çok zorlandığı bölüm. Ben de farklı bir anlatım bulmaya çalıştım. Faydalı olduğunu görünce sizlerle de paylaşmaya karar verdim. Çok enteresan bir şey değil ama belki işinize yarar :)


Cezimli harfi gösterdim.
- Bak kızım, bunun üzerinde şapka (üstün) var mı?
- Yok.
- O zaman "be" diyemeyiz. Peki altında güldürme işareti (esre) var mı?
- Yok.
- O zaman "bi" diyemeyiz. Peki üstünde dudakları öne uzatan işaret (ötre) var mı?
- Yok.
- O zaman "bu" da diyemeyiz. N'olmuş biliyor musun? Bu harf "be, bi, bu" diye çok gürültü yapınca başına küçük bir top (cezim) düşmüş. "Ne çok gürültü yaptın sen! Sus bakayım" demiş ve onu susturmuş. (Sükun, sessiz olma). Zavallı harf de sadece "b" diyebilmiş. (Bu sesi cezimli be harfi ile veriyoruz. İlköğretimde birinci sınıflardaki harf öğretimi gibi. Biraz da tiyatro yeteneğinizi konuşturup başınıza top düşünce bayılmış gibi vs. yaparsanız ne âlâ...)

Basit de olsa bu küçük hikâye konuyu hemen kavramasını sağladı ve cezimi böylece geçtik. Darısı geçemeyenlerin başına :)

1 yorum:

Adsız dedi ki...

S.a paylasiminizin icin tsk